Thuis! 28 mei - 7 juni

7 juni 2016 - Apeldoorn, Nederland

Laatste dagen

Bijna twee maanden Bali zitten er alweer op. De laatste dagen in Bali heb ik nog zoveel mogelijk, ondanks dat de zon niet scheen, genoten van alles.

Ik ben de laatste dagen in Bali al mijn favoriete plekjes af gegaan.

1. Ontbijt bij the Smoothie Shop
  6. Pizza eten bij Gorgonzola
  7. Sporten bij S2S Crossfit
  8. Eten bij Stop Makan Yuuk
  9. Eten op het strand bij White Sands Beach House

Naast het sporten bij S2S Crossfit moest ik daar natuurlijk ook afscheid nemen van iedereen die ik daar had leren kennen. Daar hoorde foto's bij met bijzondere poses en hele zweterige knuffels.

Omdat ik dinsdag mijn scooter had ingeleverd, moest ik op een gojek (scooter-taxi die je met een soort uber app kunt bestellen) overal heen. Toen ik naar White Sands Beach House werd gebracht, ging dat op een hele oude hobbelige scooter. Maar de man reed goed, dus ik dacht er weinig van. Totdat ik afstapte. De scooter had geen isolatiemateriaal om de uitlaat, dus dat hele ding was bloedheet. Ik kwam er maar even met mijn been tegenaan, maar dat was genoeg om mijn hele avond te verpesten. Ik had al eten besteld toen mijn been toch wel heel erg zeer begon te doen. Ik heb het eten in een razend tempo moeten opeten en ben toen door een vriendelijk meisje naar de eerste hulp gebracht.

Tweedegraads verbranding (ter grootte van mijn hand), dikke blaar. Ontsmet, crème er overheen en helemaal ingepakt door de arts. Kon zo 60 euro aftikken, beetje jammer van het geld.

Naar huis

De laatste dag heb ik dus ook niet gezwommen. De laatste dag bestond uit wachten totdat ik naar het vliegveld kon. Van het hotel naar huis zat werkelijk alles mee: de taxirit was super snel en goedkoop, ik ging soepel overal doorheen op het vliegveld en de vliegreis zelf was prima te doen (ik zat naast een gezellig vrouw, dus dat zat ook al mee). Een beetje compensatie voor mijn pijnlijke been!

Het voelde wel ontzettend dubbel om weer naar huis te gaan. Aan de ene kant ben ik me echt heel erg thuis gaan voelen in Bali, aan de andere kant miste Robin en mijn familie. Dan is 7,5 weken toch wel erg lang!

Thuis

En toen was ik, na een vliegreis van 17 uur (waarvan 2 uur wachten in Singapore) dus weer in Nederland. Toen ik door de paspoortcontrole heen was en mijn koffer had gepakt, kon ik zo Robins armen inrennen. Wat ontzettend fijn om hem weer te zien!!

Thuis heb ik vooral erg moeten wennen aan de temperatuur en aan het tijdverschil. Verder was het eigenlijk al redelijk snel alsof ik nooit weg ben geweest, heel gek hoe snel het alweer gewoon is allemaal.

Het was een heel avontuur. Ik ben zelfstandiger geworden, kan me in mijn eentje vermaken en ik ben "gewone" dingen meer gaan waarderen (Bijvoorbeeld dat je met een docentensalaris rond kunt komen. Dat is daar niet normaal.).

Ik weet zeker dat ik er ooit weer terug kom. Maar voor nu: genieten van mijn vrienden/familie in Nederland!