Moeilijk doen om WiFi en verhuizen: 10 mei - 14 mei

14 mei 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Dinsdag 10 mei: Les geven, onderzoek doen en crossfit

Vandaag weer een “gewone” werkdag. Ik heb les gegeven, onderzoek gedaan (nog meer mailtjes sturen en naar klassen gaan om ze de enquête te laten doen) en 's avonds was het weer tijd voor crossfit. Tijdens het les geven riepen de jongens dat ze met me op de foto wilden. Zo gezegd zo gedaan, super grappige foto. Na het les geven heb ik buiten het lokaal nog staan kletsen met wat studenten van Mechanical engineering. Het ging voornamelijk over cultuurverschillen. Ik vroeg ze hoe het nou kwam dat er zoveel mensen (voornamelijk jongens/mannen) met me op de foto willen. Ze antwoorden dat dat was omdat ik “pretty” ben. Ik denk dat ik maar hier moet blijven, dat krijg ik in Nederland een stuk minder vaak te horen ;).

Woensdag 11 mei: Les geven en boos doen om wifi

Vandaag weer les gegeven van 8:00 tot 12:00. Ik had vandaag 2 klassen en ik heb ze (vond ik zelf) een heel leuke opdracht gegeven. Volgende week laten ze een video zien: een kookprogramma. Ze moeten leren hoe ze een proces moesten omschrijven en hoe je bepaald eten moet klaarmaken past daar prima bij, vandaar deze opdracht. Ze gingen meteen aan de slag met het oefenen van presenteren en filmen, ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
Normaal had ik vandaag tot 13:30 uur les moeten geven, maar ik ben naar de dokter geweest. Ik had zondag na het surfen een kleine schaafwond op mijn voet, maar deze was door een ontsteking een stuk groter geworden. Voet helemaal dik, er kwam van alles uit lopen en ik kon nauwelijks lopen. Bij de dokter hoefde ik niet te wachten. Er zaten allemaal andere mensen in de wachtkamer, maar ik mocht meteen komen. Omdat ik blank ben…? Heel vreemd. De dokter zei: “Ai girl, this is infected pretty bad. This is going to hurt, I am sorry.” Ze hebben de bovenste laag van de wond eraf geschraapt (au) en toen met alcohol schoongemaakt (AU!). Verbandje erop, pillen meegekregen en ik was weer good to go.

Daarna ben ik weer eens bezig gegaan met het maken van de wifi. Boos geweest bij de receptie (die vrouwen blijven maar “I don't know” zeggen, doen helemaal niks, en ondertussen wil de helft van de mensen hier weg omdat we al een week geen internet hebben). Ik ben na een tijdje proberen contact te leggen met de eigenaar van de router (lukte niet erg, taalbarrière…) maar op zoek gegaan naar een eventueel ander hotel. Als de wifi dit weekend niet is gemaakt, ga ik naar een hotel in de buurt (Kos 168). Kleinere kamer en kamers dicht bij elkaar, maar wel wifi, een zwembad, een restaurant en een stuk goedkoper dan waar ik nu zit. Liever blijf ik waar ik nu ben, ik heb namelijk een heerlijke (grote) kamer. Maar zonder wifi kan ik moeilijk mijn onderzoek doen.

Daarna ben ik naar de international office gegaan. De vrouwen van de receptie vroegen me dat niet te doen vanwege hun baan of een waarschuwing of wat ze ook zeiden, maar de international office heeft meteen toegezegd morgen iemand te sturen om het te laten maken. Waarom de receptionistes er dan zelf nooit heen zijn gegaan, snap ik echt niet. Ben benieuwd, eerst zien dan geloven hier. Balinese cultuur is nogal van het “dat komt wel, rustig aan”, dus ik zal het meemaken morgen (of dus niet).

Donderdag 12 mei 2016: Verhuizen

Vandaag begon mijn dag met crossfit om 7 uur. Daarna snel naar huis, douchen en les geven. Mijn coach Bapak Rajin kwam weer een keer kijken, hij bleek afwezig te zijn geweest vanwege een ziekenhuisopname (dengue). Hij was nog steeds niet helemaal lekker dus hij is niet mijn hele les gebleven.
Na het les geven heb ik weer moeite gedaan om de wifi aan de praat te krijgen. Ik had al een vermoeden dat het niet meer ging lukken, dus ik ging vandaag weer bij een ander hotel in de buurt kijken.
Maar eerst ging ik naar the smoothie shop om te lunchen, een café dat iemand me had aangeraden. Ik heb denk ik voor het eerst van mijn leven veganistisch gegeten. Of in ieder geval, ik was me er van bewust dat ik dat deed. Het stond namelijk overal. Ik dacht altijd dat als het woordje "vegan" of "eco" er aan vast werd geplakt, het drie keer zo duur werd. Hier viel dat gelukkig mee. Ik had een heerlijke smoothie en avocado op toast. Ook wel lekker om een keer wat gezonder te eten, al die kip en rijst hier... Ik krijg denk ik niet zoveel vitamientjes binnen!
Na het eten ben ik naar een hotel toe gereden om te kijken of het misschien geschikt was om er drie weken te blijven. Het hotel zag er prima uit, en toen ik bij dit hotel over de prijzen aan het praten was, kreeg ik een telefoontje dat de wifi niet ging worden gemaakt. Ik heb dus meteen bij het hotel geboekt, Kampung 168 (de iets duurdere maar veel betere variant van Kos 168, waar ik gisteren was). Het moest ook meteen vandaag gebeuren, bij mijn oude hotel betaal je per maand en ik was er vandaag precies een maand. Bij mijn oude hotel betaald, spullen ingepakt (was nog een hele opgave om alles weer in de koffers te krijgen), taxi besteld (daar gingen alleen mijn spullen in, ik reed voorop op de scooter) uitgecheckt en weg gegaan. 10 minuten later zat ik in mijn nieuwe hotelkamer, het is maar 5 minuten rijden naar de campus. Ik heb een zwembad voor mijn deur en de kamer is prima. Oh ja, en ik heb een hele snelle WiFi verbinding. Ik kan weer fijn aan school werken!! Daar gaat mijn fantastische excuus om rustig aan te doen ;).

Het is trouwens niet een hotel zoals ik een hotel gewend ben. Het is meer een camping idee, maar dan niet met tenten maar met kamers. Heel leuke plek! Ik heb gezwommen in het zwembad tot het donker werd en gegeten in het hotel-restaurant. Heerlijk.

Vrijdag 13 mei 2016: Les geven, crossfitten en WEEKEND

De titel verklaart eigenlijk mijn hele dag. Ik werd lekker wakker in mijn nieuwe hotel, ik heb goed geslapen. Hier is niet iemand die om 6 uur 's ochtends al komt vegen, wat fijn!
Ik heb les gegeven van 8 tot 11:30, toen ik thuis kwam heb ik eerst nog de schrijfopdrachten nagekeken (wat een werk) en toen heb ik lekker in de zon gezeten. Ik heb nog gecrossfit van 17 tot 18 en heb na het douchen heel erg lekker gegeten in een restaurant dat (vertaald) heet “Stop, eet hier!”. Normaal neem ik geen commando's aan van een bord, maar vandaag maakte ik een uitzondering.

Ik heb hier al meteen vrienden gemaakt. Er lopen hier te lieve poezen rond, eentje daarvan blijft bij me terug komen en komt dan op schoot liggen. Nee, ik had geen eten bij me. Voordat iemand zegt dat hij het vast deed voor het eten ;).

Morgen crossfit “super Saturday” en daarna lekker niks doen. Zondag heb ik een bbq met alle mensen van crossfit. Klinkt als een leuk weekend!

Zaterdag 14 mei 2016: Super Saturday

Het was Super Saturday bij crossfit vandaag. Nou, zo super vond ik het niet haha. In plaats van een gedeelte kracht en daarna conditie, was het 45 minuten lang conditie na een warming-up van sprintjes trekken op het grasveld buiten (met een temperatuur rond de 35 graden). Maar het was gezellig, dus ik heb het weer overleefd.

Toen ik thuis kwam heb ik gedoucht en ben ik bij / in het zwembad gaan liggen. Heerlijk! Naast boodschappen doen (voor de bbq van crossfit van morgen: American style dus iedereen neemt wat mee) en avondeten halen in het restaurant naast het hotel heb ik eigenlijk verder niks gedaan. Ook best leuk zo'n dag ;).

1. Ria dijkhof:
    15 mei 2016
    weer leuk om te lezen, vandaag hier Robin en Raoul zn verjaardag gevierd, natuurlijk veels te veel gekocht....maar goed, t was gezellig...enm daatr gaat t om.