Onderzoek, portfolio, nog meer portfolio en dan eindelijk VAKANTIE!: 21 mei - 27 mei

27 mei 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Deze keer geen dag-voor-dag verslag (die ik overigens maak door mijn dagelijkse verslagjes van een app die ik gebruik, Day One, samen te voegen), dat zou namelijk een beetje saai worden. Want ik heb zeer weinig variatie gehad in wat ik de afgelopen dagen heb gedaan.

Vanaf zaterdag (21 mei) tot en met woensdag (25 mei) heb ik namelijk full time gewerkt aan mijn onderzoek en mijn portfolio. Ik had er voor kunnen kiezen om er elke dag een paar uur aan te werken totdat ik naar huis ging, maar het plan om een paar dagen heel hard te werken zodat ik ook nog een beetje vakantie heb leek me beter.
Dus dat deed ik. En het was niet leuk, maar het moest gebeuren. En door mijn harde werken (de laatste dag ben ik door gegaan tot half 11 's avonds, het móést af) heb ik een week voor de deadline mijn portfolio in kunnen leveren. En toen was het vakantie!!

Natuurlijk heb ik wel kleine onderbrekingen gehad van het studeren. Ik heb elke dag gesport bij S2S Crossfit en ik moest natuurlijk ook elke avond eten en een paar keer boodschappen doen. Maar meer dan dat? Nee hoor.

Maar goed, vanaf gisteren (donderdag 26 mei) heb ik dus vakantie! En daar ben ik me toch van aan het genieten!
Eerst was ik van plan om nog van alles te gaan bekijken. Maar: Ik heb de afgelopen weken zoveel bekeken, heb zoveel gedaan, dat ik meer behoefte heb aan rustige dagen op het strand en naast het zwembad. Zo heb ik gisteren de hele ochtend op het strand gezeten met een verse kokosnoot, heb ik een pedicure gedaan en ben ik "uit eten" geweest bij een restaurant op de top van de heuvel (uitzicht op het strand, de berg en op het vliegveld). Genieten!

Vanmorgen begon minder. Het regende verschrikkelijk hard maar ik wilde toch echt naar crossfit. De wegen waren bijna onbegaanbaar omdat het bijna rivieren waren geworden en ook ikzelf werd zeiknat (met als gevolg dat ik op blote voeten heb moeten trainen). Toen ik terug reed was het niets beter, en tot half 12 bleef het regenen. Maar zoals eigenlijk altijd gebeurt hier, sloeg het weer ineens om. Een half uur later was er geen wolkje aan de lucht! Heb dus nog lekker bij het zwembad gelegen (met mijn nieuwe vriendje, een poes die me overal achtervolgt en als ik bij het zwembad lig naast me komt liggen).

De komende dagen (en vandaag ook al) ga ik mijn favoriete plekjes (zowel stranden als restaurantjes) af. Na vandaag heb ik hier namelijk nog maar 4 hele dagen (en één dag waarop ik 's avonds vertrek maar geen scooter meer heb). De tijd gaat zo snel!

En of ik het jammer vind dat ik al bijna weg ga? Mwah. Begrijp me niet verkeerd, ik heb het hier heerlijk (gehad) en ik geniet elke dag van crossfit/strand/zon/zwembad. Maar sinds een week begin ik Nederland toch wel flink te missen!

Nog een paar dagen, en komt Robin me ophalen van het vliegveld. Nog een paar dagen en mijn moeder kookt gehaktballen, krieltjes en sla (op mijn verzoek). Nog een paar dagen en ik kan de hondjes weer knuffelen. Nog een paar dagen en ik kan iedereen weer zien/bijpraten/knuffelen/etc.

Ja, ik heb zin om weer naar huis te gaan. Maar ik ga de komende dagen nog ultiem genieten van het heerlijke weer, het lekkere eten en de prachtige stranden.